Are you curious to learn about the phenomenon of Italian Sounding in the charcuterie industry? Watch the video and get an insight on the harmful effects it has on this sector.
Fabio Leonardi
How does Italian Sounding impact entrepreneurs in Italy and limit them in developing products? Tune in to learn how entrepreneurs are tackling the issue.
Ivano Vacondio
How can we increase consumer awareness of product traceability? One way is to use new technologies. Check out the video to learn more.
Serena Moretti
Why are Italian products so vulnerable to counterfeiting? And why do they have such desirable qualities all over the world? Listen to find out.
Francesco Postorino
Can you guess which Italian industry is most affected by the phenomenon of Italian Sounding? Watch the video to find out.
Dino Scanavino
Did you know that even Parmesan cheese, which is made in multiple areas of Italy, may be counterfeited? Tune in to learn more.
Luigi Scordamaglia
How do supply chains tackle the issue of Italian sounding? Watch the video to discover how Filiera Italia, an association that defends the Italian agri-food supply chain, aims to respond to this challenge.
Ettore Prandini
How can consumers become more knowledgeable about the qualities of Made in Italy products? Watch the video to learn about the key tools for achieving complete awareness.
Modal title
AGENZIA ICE · 00144 Roma, via Liszt 21 · Tel.+39 06 59921 · P.IVA 12020391004
When you have not been active on our site for a while, this screen reduces the power consumption of your monitor. You can keep browsing by refreshing the page.
Gestisci Consenso Cookie
We use cookies on our website to analyse our traffic.
Funzionale
Sempre attivo
L'archiviazione tecnica o l'accesso sono strettamente necessari al fine legittimo di consentire l'uso di un servizio specifico esplicitamente richiesto dall'abbonato o dall'utente, o al solo scopo di effettuare la trasmissione di una comunicazione su una rete di comunicazione elettronica.
Preferenze
L'archiviazione tecnica o l'accesso sono necessari per lo scopo legittimo di memorizzare le preferenze che non sono richieste dall'abbonato o dall'utente.
Statistiche
L'archiviazione tecnica o l'accesso che viene utilizzato esclusivamente per scopi statistici.L'archiviazione tecnica o l'accesso che viene utilizzato esclusivamente per scopi statistici anonimi. Senza un mandato di comparizione, una conformità volontaria da parte del vostro Fornitore di Servizi Internet, o ulteriori registrazioni da parte di terzi, le informazioni memorizzate o recuperate per questo scopo da sole non possono di solito essere utilizzate per l'identificazione.
Marketing
L'archiviazione tecnica o l'accesso sono necessari per creare profili di utenti per inviare pubblicità, o per tracciare l'utente su un sito web o su diversi siti web per scopi di marketing simili.